英語でヨガ・ yoga

ヒーリングヨガに着目。マインド、体、精神を再リンクさせます。
身体を修復するヨガ、マインドフルネス、そして筋肉の集合体に集中するヨガを主としています。アサナポーズは身体、マインド、精神にアクセスするのに有益な方法です。これらは単に典型で、各々の身体h異なりますし、皆さん異なる能力をお持ちです。故に、各個人に働きかける様々なポーズをすることをヨガレッスンの目的としております。少人数グループのみ受け付けております(最大4人まで)
 
費用:1クラスにつき1人あたり1,000円
最小2人のクラス、その場合は1クラスにつき2000円)
Focusing on healing yoga.
 
Relinking the mind, body and spirit.
 
Restorative yoga, mindfulness and yoga focusing on engaging the muscle groups are the focus. The asana (poses) are a way to access the benefits to the body, mind and spirit, they are models only, each body is different, everyone has different abilities.
 
So the focus will be on variations of the poses that work for the individual.
 
Small groups only (max 4 people).
 
1,000JPY per person/class
​minimum 2,000JPY per class (private)

Yoga

ヨガ


I don’t have a yoga body. 
まずはじめに。。私は一般的にヨガをする人達の標準体型ではありません。

Anyone can do yoga. It is a state of mind not a state of being. The asana (poses) are just a way to access the benefits to the body, mind and spirit. I never thought I would be able to do yoga, I definitely do not have the “yoga body”, however with time and effort, things change. Accepting your limits is the first step. Accepting that change happens over time is the second step.
 
どんな体型の人でもヨガはできます。ヨガとは精神の状態に関することであり、今ある姿に関することではありません。アーサナポーズは単に自身の身体・マインド・魂へとたどり着くための有効的な手段なのです。私自身ヨガをしている人の標準体型とはかけ離れている体型のためヨガをするなんて思ってもみませんでしたが、時間と努力がそれを解決してくれました。まず自分の限界を受け入れることが第一ステップ、そしてヨガを通して自分に起きる変化を受容していくことが第二ステップです。

I want to be perfect. I want to do the right poses
完璧になりたい。完璧なポーズをしたい。

Well, that is the thing. Your body will tell you what is right for you through a variety of poses.  Also blocks, bolsters, blankets etc can be used to support the body in poses. I am a big fan of the blocks. Finding alignment and balance is important, and especially breathing is most important, being a pose where you can’t breathe is not helpful. One of my favourite yoga teachers says that “Now is perfect, what you can do now is perfect for you.”
あなたの身体はあなたにとって何が正しいかを、多種多様なポーズを通して教えてくれます。ブロック・ボルスター・ブランケット等はポーズをする時に身体を支えてくれると同時に負担を軽減してくれます(ちなみに私はブロックが好きです)。身体を一直線にかつバランスを保ちつつ呼吸を保つことがとても大事です。呼吸できない姿勢は身体によろしくないからです。私の懇意にしているヨガティーチャーの一人は「今が完璧であり、今自分ができること自体が完璧なのです」と仰っていました。

What kind of class do you lead?
どのようなクラス内容か?

Where I started with yoga was very slow, I am not terribly athletic and I think that shows in the style of yoga I prefer. I also like to learn about anatomy and feel the different muscles. For me, it took a lot of time to work the muscles to allow them to move independently of each other. I focus on engaging the body and muscle groups in the asana, alignment and balance being key parts to that. I am also happy to start very basic and work to the more advanced. Also, I am happy to do restorative classes as well where there are only a few supported poses that are held for 5 - 10 minutes each. 
 
私はアスリート体型からは程遠いため、ヨガを時間をかけて習得していきましたし、そのように行うヨガを私は好みます。解剖学を学び筋肉の違いを体感したいとも思っています。私は筋肉それぞれを独立し動かすのに多くの時間を費やす際、身体と各筋肉を、アサーナポーズと直線バランスに重点を置いています。基礎から応用のレッスン、そして、各ポーズ5-10分の間維持するリストラティブ・ヨガも喜んで承ります。
 

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